Ursonate Part I

"Fümms bö wö tää zää Uu, pögiff, kwii Ee

Oooooooooooooooooooooooo

dll rrrrr beeeee bö

dll rrrrr beeeee bö fümms bö...“

 

Der Beginn der Ursonate von Kurt Schwitters,

In: Schwitters: Anna Blume und andere 1985, S.394.

Wie lassen sich Laute in Bewegung übersetzen und umsetzen?  Was passiert, wenn das Sprachsystem, dem wir uns nicht entziehen können und das unsere Sicht auf die Welt prägt, ausgehebelt wird? Wie verändert sich unsere Wahrnehmung für das, was wir als „normal“ bezeichnen?


Text: Kurt Schwitters

Performance und Konzept: Zandile Darko

 

Premiere: 6. Juli 2016 Eden Studios, Berlin

Weitere Auftritte: 17.09 und 18.09.2016 Atelier Freiraum 1 im Rahmen des Kulturfestivals Hamburger Neustadt "Drunter & Drüber"

5.03.2017 scriptings, Berlin

30.09.2017 Atelier Freiraum 1, Hamburg

Wet Paint

 "People always said I had a flair for dramatics. And I suppose that’s why dramas are written about me. That, and because I’m so exotic and different. "

Working Title Medea by Therese Ramstedt

 

A new London-based international collaboration between Therese Ramstedt and me.

 

© Glynne Steele
© Glynne Steele

 

Our first live outing as a duo took place on the main stage at London's Arcola Theatre in May 2018, where a scene of our current production Working Title Medea was programmed as part of a new writing showcase PEN by Pennyworth Productions. Following an incredible reception from the full house, the next performances of Working Title Medea will take place at Summerhall in Edinburgh during the 2018 Edinburgh Festival Fringe August 7th-11th, 21:20.

 

 

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